5 lucruri care impiedica un somn bun

postat de Administrator, in Sanatate, pe 2 Octombrie 2013
5 lucruri care impiedica un somn bun

Un mediu inconfortabil sau zgomotos
In timp ce incepem sa adormim, muschii se relaxeaza si, desi ne simtim molesiti, creierul este inca activ, si de aceea orice zgomot sau disconfort ne face sa adormim cu greu.
In timp ce adormim si ne indreptam spre prima faza a somnului, somnul usor, o zona din creier numita thalamus incepe sa blocheze fluxul de informatii de la simturile noastre spre restul creierului. Dar lasa inca sa treaca zgomotele, ceea ce ne poate trezi.
Dupa circa o ora si jumatate de somn usor, cei mai multi dintre noi intra intr-un somn adanc. Schimbarile in neurochimia creierului, tipice somnului adanc, ne fac sa nu putem fi treziti foarte usor. Dar unele lucruri ne pot face, ca de de exemplu sa fim strigati tare, pe nume.
Lipsa oricarei parti din ciclul somnului rezulta in reducerea calitatii si cantitatii somnului.

O rutina neregulata
Cu totii avem un ceas intern care ne spune cand suntem obositi si ne ajuta sa sincronizam celulele din organism ritmului circadian.
Principalul sincronizator al organismului nostru este lumina. Ochii nostri reactioneaza la lumina si intuneric, chiar si cand avem ochii inchisi.
Lumina zilei comanda creierului sa reduca producerea de melatonina, hormonul somnului. Devenim mai alerti si ne trezim.
Daca dormim mai putin, deoarece ne-am culcat tarziu sau ne-am trezit prea devreme, inseamna ca nu am suficient avut somn adanc sau stadiul de dupa el, somn REM, cand cei mai multi dintre noi viseaza.

Stimulantii – cafeaua, alcoolul, mancarea
Cafeina este este un stimulent care poate in organism pentru multe ore. Consumand multa cafeina vei adormi mai greu si va prelungi stadiul I al somnului, diminuand somnul adanc.
Consumul de alcool poate favoriza sforaitul, facandu-ne sa respiram mai greu si astfel sa nu nu odihnim bine.
Chiar daca alcoolul ajuta la inceput sa poti adormi, prea mult poate deranja somnul. Consumand mult alcool inainte de culcare, sarim peste prima parte a somnului, somnul usor, trecand direct in somnul adanc.

Si daca mananci mult inainte de culcare poti avea probleme cu somnul. Mancarurile condimentate sau grase pot cauza arsuri la stomac, iar astfel vei adormi mai greu si vei avea un disconfort intreaga noapte.

De asemenea, consumand alimente care contin un compus chimic denumit Tyramina (ex. sunculita de porc, branza, nuci sau vin rosu), poti avea probleme cu somnul. Tyramina declanseaza eliberarea Noradrenalinei de catre organism, un stimulant cerebral. Carbohidratii (ex. painea, pastele) pot avea efect opus. Ele declanseaza eliberarea de catre organism a Serotoninei, un hormon care induce somnul.

Temperatura gresita a corpului
Temperatura corpului scade cand dormim. Este controlata de catre ceasul intern al organismului, care incepe sa deschida vasele de sange ale mainilor, fetei si picioarelor, pentru a pierde caldura, pe masura ce ne apropiem de momentul adormirii.

Dar daca in dormitoarele noastre este prea cald sau plapuma prea calduroasa, corpurile noastre nu pot pierde caldura. Aceasta poate conduce la neodihna sau disconfort.

O minte ocupata
Stresul este inamicul somnului. In pat, mintea noastra este lasata sa zburde, si daca te simti nelinistit cu privire la cat vei dormi, daca vei dormi, acest lucru nu face altceva decat sa inrautateasca lucrurile.
In astfel de momente, se poate pierde notiunea timpului. Poti adormi si te trezi din nou, dar ai impresia ca nu ai dormit deloc. Aceasta conduce la un somn fragmentat cu putine momente petrecute in somnul adanc.

Expertii in somn recomanda sa te ridici din pat si sa faci activitati care sa te distraga de la ingrijorarea ta, ca de exemplu sa rezolvi un puzzle, inainte de a incerca sa adormi din nou.
(Sursa: bbc.co.uk)

Tag-uri

Articole Asemanatoare

0 Comentarii
Logheaza-te sau Inregistreaza-te pentru a putea trimite mesajul.

×

Aboneaza-te la Newsletter

Dictionar Culinar

Cauta semnificatia termenilor din lexicul culinar.

Fii si tu sustinator!

Retete in imagini

Copiaza codul de mai jos pe site-ul tau:




Articole adunate de pe bloguri