Cum să reduci riscul de cancer mamar cu fructe şi legume bogate în carotenoide

postat de Administrator, in Sanatate, pe 22 Iulie 2013
Cum să reduci riscul de cancer mamar cu fructe şi legume bogate în carotenoide

Descriere

Femeile cu niveluri mari în sânge de carotenoide au un risc semnificativ mai mic de cancer de sân, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Brigham & Womens Hospital şi Harvard Medical School şi publicate în Jurnalul Institutului Naţional al Cancerului .

Astfel, s-a stabilit că o dietă bogată în fructe şi legume reduce semnificativ riscul pentru o mare varietate de tipuri de cancer, precum şi alte beneficii de sănătate. De multe ori, legumele şi fructele cele mai colorate sunt printre cele mai sănătoase, din cauza pigmenților pe care le conțin.

Carotenoidele sunt pigmenți care dau culori profunde de galben, portocaliu sau roșu. Acestea includ alfa-si beta-caroten, licopen, luteina şi zeaxantina. Alimentele bogate în carotenoide (în special beta-caroten, alfa-caroten, și betacriptoxantina) includ morcovi, cartofi dulci, rosii, caisele, mango şi papaya. În ciuda culorii lor, legumele cu frunze verzi sunt, de asemenea, bogate în carotenoizi, în special beta-caroten şi luteină. Roşiile şi grapefruit-ul roz, de asemenea, sunt bogate în licopen.

Cercetătorii au efectuat o analiză a datelor din 8 studii separate pe un total de 7000 de femei - formată din 80% din toate datele publicate cu privire la legătura dintre carotenoizi şi cancerul de sân. În plus, cercetătorii au reanalizat toate probele de sânge originale, în scopul standardizării măsurătorii nivelului carotenoidelor.

Ei au descoperit că femeile al căror sânge a conţinut cu 20% mai multe carotenoide decât media, au avut cu 15-20% mai scăzută probabilitatea de a dezvolta cancer de sân decât femeile al căror nivel de carotenoide a fost cu 20% sub medie.

"Se pare ca este o relație liniară", a declarat autorul principal Heather A. Eliassen. "Cu cât nivelul este mai scăzut, cu atât riscul este mare. Există unele beneficii la un nivel moderat de carotenoide și există chiar mai multe beneficii la un nivel mai înalt."

Întoarceți-vă la surse naturale, nu luaţi suplimente

Motivul legăturii între carotenoide şi riscul de cancer este neclar, dar cercetătorii cred că organismul poate metaboliza carotenoide în retinol, care joacă un rol important în creşterea celulară şi poate împiedica, de asemenea, creşterea tumorii. Carotenoidele pot ajuta, de asemenea celulele să comunice unele cu altele, și pot stimula capacitatea sistemului imunitar de a lupta împotriva tumorilor pe cont propriu.

Eliassen a avertizat că cel mai bun mod de a crește nivelul de carotenoide în sânge este prin alimente, nu suplimente.

"Noi nu putem recomanda suplimente", a spus ea. "Știm din alte studii că anumite suplimente poate crește riscul de cancer pulmonar în rândul fumătorilor. Creşterea consumului de fructe și legume în mod clar poate oferi o mulțime de beneficii pentru sănătate și poate reduce, de asemenea, riscul de cancer de sân.""

Deoarece carotenoide sunt liposolubile, acestea ar trebui să fie consumate ideal cu cel puțin o cantitate mică de grăsime, cum ar fi o salată cu ulei de măsline.
Sursa: emaxhealth

Articole Asemanatoare

0 Comentarii
Logheaza-te sau Inregistreaza-te pentru a putea trimite mesajul.

×

Aboneaza-te la Newsletter

Dictionar Culinar

Cauta semnificatia termenilor din lexicul culinar.

Fii si tu sustinator!

Retete in imagini

Copiaza codul de mai jos pe site-ul tau:




Articole adunate de pe bloguri